Осведомяване на застрахователя след ПТП

Трябва ли да уведомите застрахователя си след ПТП?

От голямо значение за всеки, претърпял Пътно транспортно произшествие да се информира какви са неговите правни основания да получи парично обезщетение, ако той не е виновната страна, причинила инцидента.

В случай, че нямате телесни увреждания, а само материални вреди върху вашето МПС, то може да заявите пред застрахователната компания на другия водач претенция. Тя е прието да се нарича искане за изплащане на застрахователно обезщетение. За целта следва да посетите застрахователя на виновния водач и да предоставите екземпляр от протокола за компенсация във връзка със застрахователното събитие.

Периодът за информиране на застрахователната ви компания, че сте претърпели ПТП фигурира в полицата ви и е различен при отделните фирми. При застраховките Гражданска отговорност е желателно шофьорът, по чиято вина е причинен инцидента да алармира своето дружество в срок от седем дни. Потърпевшият водач на другото МПС има правно основание да изложи своето искане за парично обезщетение пред застрахователното дружество на виновния участник в ПТП-то. Периодът за подаване на заявление по ГО е пет години, но е желателно да стане до 7 дни след злополуката.

Вредите по застраховка Каско следва да се внесат в интервала от три до седем дни след инцидента. Този срок също е вписан в полицата и варира при отделните дружества. При грабеж на автомобил, този период е в рамките на 24 ч.

За да си спестите грижи и загуба на ценно време и пари, се свържете с вашия застраховател и му задайте въпросите, които ви интересуват, но не сте достатъчно информирани. В случай, че парите по компенсацията ви закъсняват, макар че сте представили всички необходими документи, се свържете с агента или брокера ви, за да разберете какви са причините.

Съществуват дружества, които може да ви осведомят, че някой от документите ви все още не е представен, но има и такива, които чакат с месеци, без да ви уведомят, че трябва да им го занесете. Този документ може да е маловажен като номер на банковата ви сметка или нещо подобно. Чувствайте се уверени да питате, независимо колко пъти вече сте се свързали със застрахователя ви. Това е негово задължение!

 


Още по темата:

  • двустранен протокол за ПТПвиновен
  • изплащане на застраховка при ПТП
  • глоба след двустранен протокол
  • срок за завеждане на щета по гражданска отговорност
  • изплащане на обезщетение при ПТП
  • при катастрофа какво се прави
  • акт при леко ПТП