За да не плащате повече за редовната поддръжка на вашия автомобил, на първо място трябва да обърнете внимание на марката на това моторно масло, което наливате в двигателя си. Сега автомобилните производители, не пропускайки възможността да обявят колата си за супер „зелена“, поставят все по-строги изисквания към доставчиците на петрол. И така ги принуждават да полагат повече усилия, за да създават все по-енергийно ефективни и екологични продукти. Манията за двигатели с турбокомпресор с малък обем добавя допълнителни „главоболия“ на производителите на моторно масло – техните продукти трябва да работят в много по-сурови условия.
Ето защо, можете да започнете да спестявате от смяна на моторно масло още дори на етапа на избор на автомобил. Препоръчително е да се залага на модели с атмосферни двигатели, за предпочитане без старт-стоп система, която може да изключи двигателя при спиране и да го стартира при потегляне. Това не само не спестява реално гориво, но също така води до повишено навлизане на гориво /по време на всяко стартиране/ в маслото. При такива условия само специално проектирани смазочни материали могат нормално да смазват двигателя. Ако имате по-прост двигател и в колата няма нови „еко-електро системи“, тогава маслото за него може да ви излезе много по-евтино.
Обикновено се препоръчва използването на моторно масло от скъпи марки, официално одобрени от автомобилния производител. Но, ако искате да спестите пари, основното нещо при избора на добро масло е да заложите на продукт, който отговаря на характеристиките на SAE – тоест, всички тези характеристики, изисквани от вашия двигател, да бъдат изпълнени.
Допълнителен финансов “бонус” при смяна на маслото може да даде и една друга важна негова характеристика, свързана с експлоатацията при определени средни условия.
Но ако вашият лек автомобил не в такси, не газите всеки ден в трудни терени, не сте му закачили ремарке и не участвате в „състезания за зелен светофар, това означава, че двигателят му работи практически в един много благоприятен режим. От друга страна се знае, че дори официалните дилъри не виждат престъпление в това, че клиент води колата си за смяна на моторно масло с малко закъснение.
Така че, от всичко казано дотук, можем спокойно да заключим, че при внимателна работа на автомобила, периодът на смяна на маслото може да се удължи с около 5000 км. И излиза, че едно удължаване от 1,5 пъти за периода се равнява на един и половина пъти спестявания.
Още нещо важно – защо маслото се „губи“
Защо маслото сякаш изчезва? Специалистите имат отговор на този въпрос. Намаляването на количеството смазка по време на работа на автомобилен двигател е нормално. Независимо от вида на двигателя, неговата мощност и работен обем, на всеки 1000 километра количеството масло намалява значително, трябва да се зарежда.
Температурните натоварвания оказват значително влияние върху разхода на смазка, маслото изгаря. В работещ силовия агрегат възникват големи сили на триене между съвпадащи части и възли. Оборотите на двигателя достигат 8000 об / мин, температурата вътре в двигателя се повишава до максимум.
При такива условия влизат в сила специални добавки, които са част от смазката. Тяхната задача е да образуват стабилен маслен филм върху работните метални повърхности и да изравнят неизбежните щети по тях. Консумират се добавки, което намалява общия обем на двигателното масло.
Разход на масло – каква консумация на масло е приемлива?
Много собственици на автомобили се интересуват каква консумация на масло е приемлива. Веднага трябва да се отбележи, че няма универсални индикации и строго определени числа на 1000 км трасе за различни модели. Разходът на моторно масло за всеки автомобил е различен.
Всеки двигател има своя собствена количествена рамка, която трябва да бъде проверена. Затова прочетете внимателно сервизната документация на вашия автомобил – тясъдържа подробна информация за разхода на смазочни материали на хиляда километра.