Как да спестим от разхода за моторно масло?

За да не плащате повече за редовната поддръжка на вашия автомобил, на първо място трябва да обърнете внимание на марката на това моторно масло, което наливате в двигателя си. Сега автомобилните производители, не пропускайки възможността да обявят колата си за супер „зелена“, поставят все по-строги изисквания към доставчиците на петрол. И така ги принуждават да полагат повече усилия, за да създават все по-енергийно ефективни и екологични продукти. Манията за двигатели с турбокомпресор с малък обем добавя допълнителни „главоболия“ на производителите на моторно масло – техните продукти трябва да работят в много по-сурови условия.

Ето защо, можете да започнете да спестявате от смяна на моторно масло още дори на етапа на избор на автомобил. Препоръчително е да се залага на модели с атмосферни двигатели, за предпочитане без старт-стоп система, която може да изключи двигателя при спиране и да го стартира при потегляне. Това не само не спестява реално гориво, но също така води до повишено навлизане на гориво /по време на всяко стартиране/ в маслото. При такива условия само специално проектирани смазочни материали могат нормално да смазват двигателя. Ако имате по-прост двигател и в колата няма нови „еко-електро системи“, тогава маслото за него може да ви излезе много по-евтино.

Обикновено се препоръчва използването на моторно масло от скъпи марки, официално одобрени от автомобилния производител. Но, ако искате да спестите пари, основното нещо при избора на добро масло е да заложите на продукт, който отговаря на характеристиките на SAE – тоест, всички тези характеристики, изисквани от вашия двигател, да бъдат изпълнени.

Допълнителен финансов “бонус” при смяна на маслото може да даде и една друга важна негова характеристика, свързана с експлоатацията при определени средни условия.

Но ако вашият лек автомобил не в такси, не газите всеки ден в трудни терени, не сте му закачили ремарке  и не участвате в „състезания за зелен светофар, това означава, че двигателят му работи практически в един много благоприятен режим. От друга страна се знае, че дори официалните дилъри не виждат престъпление в това, че клиент води колата си за смяна на моторно масло с малко закъснение.

Така че, от всичко казано дотук, можем спокойно да заключим, че при внимателна работа на автомобила, периодът на смяна на маслото може да се удължи с около 5000 км. И излиза, че едно удължаване от 1,5 пъти за периода се равнява на един и половина пъти спестявания.

Още нещо важно – защо маслото се „губи“

Защо маслото сякаш изчезва? Специалистите имат отговор на този въпрос. Намаляването на количеството смазка по време на работа на автомобилен двигател е нормално. Независимо от вида на двигателя, неговата мощност и работен обем, на всеки 1000 километра количеството масло намалява значително, трябва да се зарежда.

Температурните натоварвания оказват значително влияние върху разхода на смазка, маслото изгаря. В работещ силовия агрегат възникват големи сили на триене между съвпадащи части и възли. Оборотите на двигателя достигат 8000 об / мин, температурата вътре в двигателя се повишава до максимум.

При такива условия влизат в сила специални добавки, които са част от смазката. Тяхната задача е да образуват стабилен маслен филм върху работните метални повърхности и да изравнят неизбежните щети по тях. Консумират се добавки, което намалява общия обем на двигателното масло.

Разход на масло – каква консумация на масло е приемлива?

Много собственици на автомобили се интересуват каква консумация на масло е приемлива. Веднага трябва да се отбележи, че няма универсални индикации и строго определени числа на 1000 км трасе за различни модели. Разходът на моторно масло за всеки автомобил е различен.

Всеки двигател има своя собствена количествена рамка, която трябва да бъде проверена. Затова прочетете внимателно сервизната документация на вашия автомобил – тясъдържа подробна информация за разхода на смазочни материали на хиляда километра.