Какво да правим ако забравим картата си в банкомат

Карта, забравена в банкомат, ще бъде усвоена от него за няколко секунди – и вече няма да е възможно да я върнете просто така. Всъщност ситуацията не е много по-различна от случаите, когато банкоматът просто не връща картата обратно – и решенията ще бъдат същите. Ще ви кажем какво да направите първо, колко ще трябва да платите за забравена карта и как да се уверите, че тази ситуация няма да се случи отново.

Повечето банкомати все още не поддържат безконтактни карти и затова картата трябва да бъде поставена в четеца на карти, за да теглите пари в брой (или да извършите някаква друга операция).

Но, както винаги, има един шанс на милион (или повече, или по-малко) картата да остане в банкомата. Обикновено причините за това могат да се сведат до три точки:

  • Повреда на банкомата. Може да замръзне, да направи грешка или просто да прекъсне връзката с мрежата – в тези случаи банкоматът или връща картата твърде дълго, или не я връща изобщо. Най-лошият вариант е да върне картата, но когато притежателят й вече е напуснал;
  • Банкоматът трябва да вземе картата. Има и няколко опции: картата е изтекла, картата е повредена или клиентът е въвел грешен пин код повече от три пъти подред. В повечето случаи банкоматът трябва да изтегли такава карта на място;
  • Клиентът е забравил да вземе картата и банкоматът я иззел. Това ще се случи, ако банкоматът върне картата, но клиентът не я е взел. Устройството ще изчака определено време (различните източници посочват от 25 до 45 секунди), след което ще вземе картата.

Какво да направите: първи стъпки

На първо място, трябва да разберете какво се случва. Ако банкоматът просто замръзне, трябва да кликнете върху бутона “отказ”, може би дори няколко пъти – това трябва да анулира започналите операции и да върне картата на клиента.

Вярно е, че ако клиентът забрави да вземе картата и банкоматът я изземе, проблемът не може просто да бъде решен. Всъщност алгоритъмът на действията е един:

  • обадете се на вашата банка (тоест банката, която е издала картата) по телефона;
  • ако картата не е необходима спешно, тогава се обадете на банката, която е собственик на банкомата, дайте номера й и изкажете проблема;
  • ако картата е необходима спешно, свържете се с вашата банка със заявление за преиздаване на картата.